Hej då till papperskvitton!

Snart kan tiden med att spara kvitton i pappersform vara över. En välkommen förändring, tycker vi på Kontek! Regeringens nya lagförslag siktar på att ta bort kravet på fysisk förvaring av kvitton och fakturor. Genom att digitalisera dessa dokument kan du sedan tryggt kassera dem.

Det här steget mot en enklare administration förväntas minska företagens kostnader markant. En stor lättnad för många företag!

Kom ihåg datumet 1 juli 2024, då vi hoppas att den nya lagen träder i kraft. Detta ger företag möjligheten att helt gå över till digital kvittohantering.

Digitalisera och automatisera kvittohanteringen med Kontek HRM
Den föreslagna lagändringen öppnar upp för en fullständig digitalisering av företagets kvitto- och utläggshantering, vilket förenklar och förbättrar vardagen för både medarbetare och ekonomipersonal. I Konteks reseräkningssystem Kontek HRM Travel ingår en intelligent kvittotolkning som automatiserar processen från början till slut. Ta en bild av ditt kvitto med mobilen, så känner systemet igen datum, belopp, moms och övriga detaljer automatiskt och placerar dem där de hör hemma i utläggsrapporten. Ett tips är att redan nu börja nyttja funktionen i Kontek HRM Travel så du är förberedd och redo när lagförslaget träder i kraft.

Kontakta oss på Kontek för att få veta mer om hur vi kan göra din vardag enklare med Kontek HRM Travel!

Kontakt