Personalhandboken - din källa till intern information

Oavsett storlek på företaget så bör det finnas en personalhandbok som ger råd och vägledning i personalfrågor. Varje medarbetare förtjänar tydlig och tillgänglig information. Med vår digitala personalhandbok får dina anställda de verktyg och den kunskap de behöver för att känna sig trygga och informerade på arbetsplatsen.

Vad innehåller den digitala Personalhandboken?

Personalhandboken är en omfattande resurs för dina medarbetare, fylld med 19 kapitel av färdiga texter, policydokument och mallar som är noggrant utformade för att följa svenska arbetsrättsliga lagar och regler. Du kan anpassa din personalhandbok med eget innehåll eller låta oss sköta uppdateringarna. Med möjligheten att addera ett sökbart kollektivavtal skapar du en resurs som är helt anpassad till din verksamhets unika behov. 

Följande innehåll finns i den digitala personalhandboken:

  • Personalrutiner
  • Lön och förmåner
  • Personuppgiftshantering
  • Försäkring och pension
  • Personalstrategi
  • Arbetsmiljö och hälsa
  • Hållbarhetsarbete
  • Tjänsteresor
  • Anställning
  • Krishantering
  • Arbetstid
  • Diskriminering
  • Ledighet och frånvaro

 

 

Varför är Personalhandboken viktig för din organisation?

Trygghet och lättillgänglighet

Med vår digitala personalhandbok får dina medarbetare tillgång till lättolkade och juridiskt korrekta texter inom arbetsrätt och arbetsmiljö, vilket skapar en trygghet och handlingskraft inom organisationen. Genom att ge alla medarbetare åtkomst till samma information, oavsett var de befinner sig, säkerställer du en enhetlighet och lättillgänglighet som är oöverträffad.

Kontakta Maria

Kontakta mig så berättar jag mer om hur vi kan hjälpa dig med din personalhandbok.