Kontek Guides - digital plattform för olika handböcker

Om dina blanketter, rutiner och processer är utspridda kan det skapa svårigheter för medarbetare och chefer att hitta informationen de behöver. Då kan Kontek Guides vara lösningen. Med den digitala plattformen som stöd får du även hjälp med att hålla informationen uppdaterad enligt aktuell lagstiftning.

Därför ska du ha dina handböcker i Kontek Guides!

Kontek Guides är mer än ett verktyg – det är en lösning som gör det enkelt att samla och tillgängliggöra viktig information för både medarbetare och chefer. Med Personalhandboken och Chefshandboken får du en samlad informationsbas som är lätt att nå, oavsett var du befinner dig. Du kan välja en av dem eller båda, beroende på vad som passar din verksamhet bäst. Låt Evelina berätta hur Kontek Guides kan göra ditt arbete smidigare.

Enhetlig och uppdaterad information

Styrkan med att handböckerna finns i Kontek Guides är att alla texter och innehåll uppdateras löpande för att hålla din organisation informerad och uppdaterad. Med färdigskrivna texter som speglar de senaste lagarna och reglerna, säkerställer vi att du alltid har tillgång till korrekt och relevant information. Självklart går det även att lägga in egna texter så att det passar ditt företag.

 

Stärker medarbetare och ledare

Genom att erbjuda guidande handböcker för både medarbetare och chefer, som Personalhandboken och Chefshandboken, skapas en miljö där alla känner sig stärkta och trygga i sina roller. Handböckerna är utformade för att stödja medarbetarnas självständighet samt ge cheferna de riktlinjer de behöver för effektivt och bra ledarskap.

Vi guidar genom hela processen

Oavsett om du väljer att addera personalhandbok, chefshandbok eller båda, så har du stöd från oss under hela processen - våra konsulter guidar dig från start till mål.

Projektet med att ta fram och implementera en handbok startar med en genomgång för att fastställa mål och syfte. Under olika workshops går vi sedan igenom delar av handboken och lär ut hur systemet administreras. Du och ditt företag avsätter cirka fyra timmar per vecka för att arbeta med ett par kapitel. Efter de större avsnitten hålls korta avstämningar, och till sist sker ett lanseringsmöte för att säkerställa att handboken är redo för organisationen. Du kan räkna med en projekttid om cirka 3-4 månader från uppstart till lansering av handboken.

Många fördelar med genomarbetade HR-proceser

Genomarbetade och tydliga HR-processer stödjer både medarbetarnas och organisationens uveckling och ger många fördelar. Genom att investera i en stark HR-struktur kan företag bygga en solid grund som främjar en positiv arbetsmiljö och stärker företagskulturen på lång sikt.

Saknar du HR-kompetens på ditt företag eller vill du kunna vända dig till någon för råd och stöd med HR-relaterade arbetsmoment?