Digital plattform för handböcker
Om dina blanketter, rutiner och processer är utspridda kan det skapa svårigheter för medarbetare och chefer att hitta informationen de behöver. Kontek Guides är en lösning där du kan samla all information på ett och samma ställe med både personal- och chefshandbok.
Här är våra handböcker
Med personalhandbok och chefshandbok i Kontek Guides får du en samlad informationsbas som är lätt att nå, oavsett var du befinner dig. Du kan välja en av dem eller båda, beroende på vad som passar din verksamhet bäst.
Chefshandbok

Personalhandbok

Vi guidar genom hela processen
Oavsett om du väljer att addera personalhandbok, chefshandbok eller båda, så har du stöd från oss under hela processen - våra konsulter guidar dig från start till mål.
1. Uppstart
Projektet startar med en genomgång för att fastställa mål och syfte.
2. Workshops
Under olika workshops går vi sedan igenom delar av handboken och lär ut hur systemet administreras. Du och ditt företag avsätter cirka fyra timmar per vecka för att arbeta med ett par kapitel, och vi har löpande avstämningsmöten.
3. Lansering
Till sist sker ett lanseringsmöte för att säkerställa att handboken är redo för organisationen.
Du kan räkna med en projekttid om cirka 3-4 månader från uppstart till lansering.
Genomarbetade HR-processer
Genomarbetade och tydliga HR-processer stödjer både medarbetarnas och organisationens utveckling och ger många fördelar. Genom att investera i en stark HR-struktur kan företag bygga en solid grund som främjar en positiv arbetsmiljö och stärker företagskulturen på lång sikt.
Saknar du HR-kompetens på ditt företag eller vill du kunna vända dig till någon för råd och stöd med HR-relaterade arbetsmoment?
