Behöver du hjälp och stöd i HR-frågor?

Med vår digitala rådgivningstjänst Min HR får du hjälp och stöd i frågeställningar som innefattar allt ifrån arbetsrätt till arbetsmiljö. Du kan även få hjälp med juridisk rådgivning.

Vi hjälper dig med HR-frågor!

Med vår digitala rådgivningstjänst får du tillgång till personligt stöd i frågor som rör HR. Oavsett om det rör frågor inom arbetsmiljöområdet, personalrelaterade frågeställningar såsom rehabilitering, eller om du har funderingar av mer arbetsrättslig karaktär finns vi där och ger dig stöd och support i dina frågeställningar.

Samarbete med Arbetsrättsbyrån MBL11

För att underlätta och bredda kunskapsbasen för dig som väljer tjänsten Min HR har vi även ett samarbete med Arbetsrättsbyrån MBL11 som är specialiserade på arbetsrätt och HR-frågor ur ett arbetsgivarperspektiv. Byrån är en av Sveriges mest anlitade för att företräda arbetsgivare i arbetsrättsliga domstolstvister.

Hur funkar det?

Så snart du kontaktat oss för att addera till supporttjänsten Min HR så loggar du in på Mina sidor , väljer Min HR och formulerar din fråga till oss så utförligt som möjligt så återkopplar vi till dig inom 24h.

Du köper en timbank av oss som du eller fler inom din organisation kan nyttja. Du bestämmer själv hur du vill använda dina timmar. Om du till exempel använder vårt HR-system Kontek HRM Employee kan du med fördel använda timbanken till konsultation kring systemstödet. Du kan också använda timmarna tll att få hjälp med att uppdatera din personahandbok, arbetsmiljöhandbok eller andra HR-dokument.

Exempel på frågeställningar som vi kan hjälpa dig med:

  • Vem ansvarar för att semestern tas ut?
  • Vad ska jag göra när min medarbetare har flera upprepade frånvarotillfällen?
  • Vad betyder systematiskt arbetsmiljöarbete?
  • Vad måste jag känna till när jag står inför uppsägning på grund av arbetsbrist?