Personalhandboken - din källa till intern information

Oavsett storlek på företaget så bör det finnas en personalhandbok som ger råd och vägledning i personalfrågor. Varje medarbetare förtjänar tydlig och tillgänglig information. Med vår digitala personalhandbok, som finns tillgänglig i portalen Kontek Guides, får dina anställda de verktyg och den kunskap de behöver för att känna sig trygga och informerade på arbetsplatsen.

Därför ska du ha dina handböcker i Kontek Guides!

 

Kontek Guides är mer än ett verktyg – det är en lösning som gör det enkelt att samla och tillgängliggöra viktig information för både medarbetare och chefer. Med Personalhandboken och Chefshandboken i Kontek Guides får du en samlad informationsbas som är lätt att nå, oavsett var du befinner dig. Du kan välja en av dem eller båda, beroende på vad som passar din verksamhet bäst. 

Vad innehåller den digitala Personalhandboken?

Personalhandboken är en omfattande resurs för dina medarbetare, fylld med 19 kapitel av färdiga texter, policydokument och mallar som är noggrant utformade för att följa svenska arbetsrättsliga lagar och regler. Du kan anpassa din personalhandbok med eget innehåll eller låta oss sköta uppdateringarna. Med möjligheten att addera ett sökbart kollektivavtal skapar du en resurs som är helt anpassad till din verksamhets unika behov. 

Följande innehåll finns i den digitala personalhandboken:

  • Personalrutiner
  • Lön och förmåner
  • Personuppgiftshantering
  • Försäkring och pension
  • Personalstrategi
  • Arbetsmiljö och hälsa
  • Hållbarhetsarbete
  • Tjänsteresor
  • Anställning
  • Krishantering
  • Arbetstid
  • Diskriminering
  • Ledighet och frånvaro

 

 

Varför är Personalhandboken viktig för din organisation?

Trygghet och lättillgänglighet

Med vår digitala personalhandbok får dina medarbetare tillgång till lättolkade och juridiskt korrekta texter inom arbetsrätt och arbetsmiljö, vilket skapar en trygghet och handlingskraft inom organisationen. Genom att ge alla medarbetare åtkomst till samma information, oavsett var de befinner sig, säkerställer du en enhetlighet och lättillgänglighet som är oöverträffad.

Personalhandboken är en del av Kontek Guides som är den digitala plattformen för både personal- och chefshandboken. Med Kontek Guides samlar du viktiga rutiner och processer på ett ställe, vilket gör det enkelt för medarbetare och chefer att snabbt hitta svar på sina frågor i en användarvänlig och sökbar portal.