E-signering förenklar dokumenthanteringen

Med e-signering kan du enkelt signera och hantera dokument vart du än befinner dig och alla dokument sparas på samma enhet - tryggt och säkert!

Effektivisera och säkra din administration med e-signering

Genom e-signering kan du ta ut sekretessavtal, anställningsavtal, HR-blanketter, CV och andra typer av blanketter i Kontek HRM och skicka dem för digital signering.

Med e-signering får du som chef och personalansvarig en komplett översikt över alla pågående och signerade dokument och kan arbeta i ett och samma system med dokumenthanteringen.

För att komma igång med tjänsten behöver du ha tillgång till delsystemet Kontek HRM Employee samt ha tilläggsmodulen för e-signering och ett avtal med en av våra samarbetspartners, Verified eller Scrive.

Fördelar med e-signering

  • alla dokument och avtal på ett ställe
  • åtkomst vart du än befinner dig - säker autentifiering via BankID och andra eID:s
  • möjlighet att få med ditt bolagsnamn vid signeringar
  • som administratör har du smidig åtkomst till alla dokument
  • möjlighet att ställa in och skicka automatiska påminnelser
  • signeringsordning - välj om mottagarna ska signera i tur och ordning eller om alla kan signera dokumentet parallellt
  • möjlighet att skicka avtal och dokument till extern part som inte finns inlagda i systemet 
  • möjlighet till autentisering vid öppnande av dokument för att säkerställa identitet

Kontakta Anneli

Flera företag inser fördelen med att digitalisera sina processer och efterfrågan på e-signering ökar. Ring mig eller någon av mina kollegor så hjälper vi dig att komma igång!