Vi svarar på dina anställdas lönefrågor
Frågor om semesterdagar, vab eller löneutbetalning?
Har du outsourcat lönehanteringen till Kontek och saknar en intern HR- eller lönefunktion som kan svara på anställdas alla frågor? Då är Min Lön rätt stöd för dig. Vi tar hand om dina medarbetares lönerelaterade frågor. Via webben, app eller telefon får de direktkontakt med våra experter, utan att belasta er.
Vad är Min Lön?
- Min Lön är en digital rådgivningstjänst för dina medarbetare.
- Tjänsten är helt GDPR-säkrad då inloggning sker via mobilt bank-id.
Vi är experter på lönehantering – oavsett bransch – och ser till att dina medarbetare får korrekta svar snabbt och professionellt.

Vad är Min Lön?
Min Lön är Konteks digitala rådgivningstjänst specialiserad på lönefrågor. Med en säker inloggning via mobilt BankID får dina medarbetare direkt tillgång till experter som ger tydliga, korrekta svar via webben, app eller telefon – utan onödig väntetid. Perfekt oavsett bransch: vi ser till att dina medarbetare känner trygghet, och du slipper administration och avbrott.

Varför ska jag välja Min Lön?
Fördelar med Min Lön
- Vi avlastar dig som outsourcingkund och låter dina anställda ställa lönefrågor direkt till oss.
- Du erbjuder dina anställda en modern, individuell support direkt i mobilen.
- Du matchar ditt företags grafiska profil med eget typsnitt, färger och logotyp.
- Tjänsten är helt GDPR-säker.
Fördelar för dig som HR-specialist
- Färre avbrott i arbetet
- Mindre internt administrativt arbete
- Ökad nöjdhet hos medarbetare
- Professionell support utan extra belastning
Vi kan svara på frågor gällande
- Semesterdagar och saldon
- Lönespecifikationer
- Avdrag och tillägg
- Tidrapportering
- Föräldraledighet och VAB
Så fungerar tjänsten
Tjänsten inkluderar:
- Support via app och telefon.
- Öppettider anpassade till normal kontorstid
- Uppföljning och dokumentation