Outsourcing

Vi erbjuder Kontek Outsourcing inom tre områden: Lön, Tid och Resa. Och du väljer själv om du enbart vill outsourca tid- och/eller reseräknings- och utläggshanteringen eller om du vill ta steget fullt ut och låta oss sköta hela lönearbetet – vi skräddarsyr våra lösningar efter dina behov! Väljer du en outsourcinglösning får du din egen löneavdelning, med din egen kontaktperson/lönekonsult hos oss på Kontek. Vi tar hand om din lönehantering helt och hållet, med all vår erfarenhet och specialistkompetens.

Löneservice via Kontek Outsourcing

Fler och fler företag väljer att lägga ut hela sin lönehantering externt. Väljer du en sådan lösning kan du lita på att Kontek är en trygg partner. Med Kontek Outsourcing tar vi hand om din lönehantering helt och hållet, med all vår erfarenhet och specialistkompetens. 

Med våra outsourcingtjänster förenklar du lönearbetet och får en löneservice som du kan lita på. Vi erbjuder outsourcinglösningar för företag inom olika branscher: industri, handel, vård, service, hotell & restaurang m.m.

Våra Outsourcinglösningar

Vi erbjuder outsourcinglösningar inom tre områden: Lön, Tid och Resa som vi skräddarsyr efter dina behov!

Lön
Behöver du hjälp med lönehanteringen? Då är detta lösningen för dig. Tjänsten innebär att vi blir en trygg och säker partner som sköter allt kring lönehanteringen. Och vi hjälper dig dessutom att effektivisera och modernisera lönearbetet.

Tid
Vill du och ditt företag få hjälp med tidrapporteringen? Det enda du behöver göra är att se till att de anställda tidrapporterar och att den attestansvarige attesterar. Resten sköter vi på Kontek.

Resa
Har du många anställda som reser är det smidigt att lägga ut den hanteringen till oss. Tjänsten passar även om du har anställda med många utlägg. Vi hanterar utlägg lika smidigt som reseräkningar.

HR- och bemanningssystem

När du outsourcar till oss får du även möjlighet att addera till våra webbaserade delsystem för HR och bemanning; Kontek HRM Employee och Kontek HRM Plan för en integrerad helhetslösning.

För dig som outsourcingkund, kan vi via direktåtkomst till ditt system och din unika uppsättning ge vi dig support och rådgivning utifrån dina specifika behov.

HR-system
Kontek HRM Employee är ett HR-system för att utveckla och förvalta din personal. Det är en helt webbaserad lösning som underlättar personaladministration för alla inom organisationen från övergripande ledningsgrupp till enskilda medarbetare. Läs mer om Kontek HRM Employee

Bemanningssystem 
Kontek HRM Plan är ett användarvänligt bemanningssystem som hjälper dig bland annat med att skapa scheman, planera bemanningen och kalkylera medarbetarnas kostnad. Läs mer om Kontek HRM Plan

Vi hjälper dina anställda med lönefrågor

Du vet väl om att vi gärna hjälper din anställda med lönefrågor via vår webbaserade support, Min Lön. Min Lön är utvecklad för att hjälpa dina anställda förstå sin lön- tid- och reserapportering.